6 Haziran 2011 Pazartesi

Arama Motorlarındaki Büyük Yanlış

      Google ile tanışma tarihimizle eşdeğer olarak SEO denen bir şey var başımızda.Yani siz Google tarafından doğru indexlenmek istiyorsanız, sitenizdeki içeriği, Meta TAG'leri, URL'leri ve daha bir çok şeyi Google'ın belirlediği kurallara göre yapmak, hazırlamak zorundasınız. Bunun ilki META TAG ile başlamıştı. O zaman Meta TAG'inize yazdığınız şeye göre Google sizi indexliyor ve o kelimelere göre sizin sitenizi ziyaretçiye gösteriyordu.
      Peki Google neden böyle bir şeye ihtiyaç duymuştu?
Cevabı gayet basit. Google'ın o zamanlar tüm sitelerin tüm sayfalarını taraması ve bunlarda geçen tüm kelimelere göre indexlemesi düşünülemezdi, çünkü o kadar bellek harcamak imkansızdı. Öyle ise site sahibi hangi kelimelerde görünmek istiyor ise o kelimeleri Google'a kendisi söyleseydi ve sitesini ona göre kaydettirseydi daha kolaydı.
      Aynen de öyle yapıldı. Nitekim siz sitenizi yaparken Tag'larinize hangi kelimeleri yazarsanız Google sizi o kelimeleri arayan ziyaretçilere gösteriyordu. Pozitivist bir bakış açısı ile değerlendirirsek, gayet mantıklı bir çalışma idi. Yani yüzlerce fasikülü olan bir ansiklopedinin index kısmının yine yüzlerce fasikül kadar olması mı, yoksa sadece ansiklopedideki başlıkların mı yazılması mantıklıydı. Elbetteki ikincisi. Öteki seçenekte, bir şeyi bulmak  imkansızlaşacaktı. Bu mantıkla(!) indexleme yapıldı Google'da.
      Fakat.
      Fakat bir şey unutuldu. Dürüst olmayan operasyonlar.
      Ya dürüst olmayıp, sitesinde o konu yer almadığı halde aramalarda çıkmak isteyen siteler olursa ne olacaktı. Mesela siz Demir üreticisisiniz. Çimento arayan bir kişinin de sitenizi görmesini istediğiniz için Tag'lerinizi buna göre ayarladınız. Google da sizi böylece indexledi ve Demir arayan bir kullanıcıya Çimento içerikli bir siteyi gösterdi.
      Bu durumda Google aslında ziyaretçinin istediğini getirmiş olmadığı gibi, ziyaretçinin zamanını da epey bir israf etmesine sebep oldu. Ziyaretçi gelen sonuçlar içinde istediği konuyu bulmak için oldukça fazla zaman harcamak zorunda kaldı.
      İşte Şu an tam da bu durum ile karşı karşıyayız. Gayet masum bir örnek ile anlatmaya çalıştığım bu problem şu an arama motorlarının başını belaya sokacak gibi duruyor. Çünkü Motorlar, arama vazifesinde başarısız olmaya başladı. En zor bir konu için bile milyon sonuç ekrana getiriyor ve bu sonuçların içindeki doğru sonuç sayısı giderek azalıyor.
      Bugünlerde Yahoo,Google ve Bing birlikte hareket edip kuralları yeniden belirlemeye çalışacaklar. Ezeli rakip olan bu markaların her an bir bahane ile ayrılacakları ihtimalini de unutmadan, yine de görüşmelerin neticesinde güzel şeylerin çıkmasını umuyorum. Aksi Taktirde Bu hataları giderek kendi ölümlerini getirecek gibi gözüküyor. Özellikle de her alanda ciddi büyümeler kateden sosyal ağların, arama motorlarının tahtını sarsmaya başladığı şu günlerde uzun yaşamak kendi ellerinde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder