10 Mayıs 2011 Salı

Webrazzi Satılıyor.

     Hemen söyleyeyim ki bu doğru değil. Ama bu başlığı webrazzi'nin sayfasına girdiğinizde göreceksiniz.
      Dürüstlük, ve ziyaretçiyi aldatmamak, reklamlarda aldatıcı bir içerik kullanmamak, nelerin aldatmaya girdiği, nelerin normal görüleceği hep tartışma konusu olmuştur. Ve bunun standartlarını da belirlemek giderek zorlaşıyor.
      Anlaşılan Webrazzi'nin (daha doğrusu Limango'nun) bu reklam uygulamasını da (Case Study) gurubuna dahil edip ve bir süre de bunu tartışmaya açmalıyız.
     Webrazzi'nin sayfasına girdiğinizde (aşağıdaki resimde de göreceğiniz gibi) webrazzi'nin satılıyor olduğunu anımsatan bir başlık ile karşılaşıyorsunuz. Hele de internetiniz, Bilgisayarınız veya kullandığınız explorer'ınız biraz yavaş ise, o yazı 5-10 saniye kadar sabit olarak orada duruyor. Otomatik olarak merak uyandırıyor ve tıklıyorsunuz. (eminim herkes bir kere tıklamıştır)
Ardından (hoppalaaa)  dedirtecek bir şey oluyor. ve Webrazzinin sayfası kapanıp, Limangonun bir internet reklam deyimi ile kampanya için oluşturduğu Landing Page geliyor.
      Hem de Webrazzi'nin kurumsal renk ve formatında hazırlanmış olması da akla başka bir soru getiriyor.
      Tabi şaşırmamak elde değil. Belki bir kısmınız kızıyordur.
     Şimdi bunu gören digital reklam dünyası bu konuda ikiye ayrılacaktır. Bir kısmı Creative bulacak bu reklamı. Bir kısmı ise dürüst olmadığı için kullanıcıyı yanıltıcı diye değerlendirecek.
     Açıkçası bu işin malesef bir kuralı olmadığı için her iki fikre de itiraz etmek çok zor.
     Fakat kişisel olarak şunu söyleyeyim ki ben ikinci taraftayım. Çünkü ben limangonun reklamını birçok yerde zaten görüyorum, Burada da yine (yanıltılmış bir ziyaretçi olarak) bir limango reklamı ile karşılaşmış oluyorum. Ve eğer ben limangoya üye olmayacaksam, buradaki aldatmaca da beni uye yapmayı başaramaz. Yani bunu bir aldatmaca ve kullanıcının vaktini çalma olarak değerlendiririm. Ve burayı kapatıp webrazzinin sayfasına geri dönerim.
     Eğer bu reklamı bir ajans yapıyorsa, ve CPC (tıklama) bazlı bir anlaşma yapmış ise, emin olun bu yolla Limango'nun epey bir bütçesini alacak demektir. Çünkü ziyaretçiyi yanıltıcı bir yolla tıklatma yaptırılacağı için çok fazla insan tıklayacaktır. Ama bu tıklamalar, aslında neye tıkladığını bilmeyen bir kitleden gelen tıklamalar olduğu için bunları "sahte tıklama" statüsünde bile değerlendirebiliriz.
     Yok eğer bu bir CPL kampanyası ise, o zaman zaten gelecek olan Lead (yani üyelik kabulü) sayısına göre ödeme yapılacağı için(maddi açıdan) pek bir zararı olmayacaktır. Bir de üstüne benim gibi konudan bahseden birkaç kişi çıkarsa, bu iş WOM olayına bir katkı sağlayabilir. Ama bu sitenin okuyucu kitlesinin Limango'yu zaten duymuş olacağını düşünürsek, bu operasyonun fayda analizini yeniden yapmak gerekebilir. (açıkçası bu kampanyanın sonunda analitik değerleri görmek isterdim. en doğru değerlendirmeyi onlar verecektir)
     Ben olsam, burayı webrazzi üyelerine özel bir indirimle kullanmayı tercih ederdim. Bu küçük bir hediye olabilir, kayıtta hediye edilen tutarın arttırılması olabilir vs.Yani üzerinde biraz düşünülürse çok şeyler çıkabilir. Ama bu şekli ile kullanmış olmak, hem lead sayısını başka sitelerdeki reklam çalışmalarından çok daha fazla arttırmayacaktır, hem bir takım kullanıcıları webrazziye veya limangoya karşı kızdırabilir.
     Bu riski almayı çok mantıklı bulmuyorum.
     Ne yazık ki bunun ile ilgili kurallar ve çizgiler net konamadığı için bu konular dünya durdukça tartışılacak, her kes birbirine "sen de haklısın" demekten başka bişey yapamayacak.

1 yorum:

  1. İlk bakışta creative açıdan başarılı bir çalışma gibi duruyor. Ancak sizinde yazınızda belirtiğiniz gibi proje daha başarılı kurgulanabilirdi. Bence fikrin ziyaretçiyi götürdüğü nokta ile sitenin faaliyet alanının örtüşmemesi ayrı bir sıkıntı. Çünkü hiç bir zaman Limango bu tarz bir satış gerçekleştirmeyecek. Gittigidiyor veya Sahibinden gibi bir site bu çalışmayı yapmış olsa tam yerine oturmuş olurdu.

    Netice itibariyle baktığımızda Limango'nun, Webrazzi'nin satılması üzerine kurguladığı bir reklam çalışması her halükarda adından söz ettirecektir zaten. Limango için mutlaka bir katma değer oluşturmuştur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil