2 Mayıs 2011 Pazartesi

Sosyal Medya Marketing'de Microsoft Cephesi

     Sosyal Medya Marketing deyince akıllara ilk önce Facebook geliyor. Ardından da  "Medyanın zorlamasıyla" twitter ve friendfeed konuşuluyor. Ama aslında bu doğru bir sıralama değil. Eğer çalışmalarınızda, bütçe/operasyon paylaşımını böyle yaptıysanız büyük eksik var demektir.  O da Microsoft'un mecraları.
     Sosyal Medyada bence Facebook'tan sonra kesinlikle Microsoft'un mecralarını ikinci sıraya almak gerekiyor. Bilindiği gibi Hotmail hala (Türkiyede ve) dünyada kullanılan en yaygın mail olduğu gibi,Messanger'da yine en yaygın iletişim şekillerinden birisi.
Twitter ve friendfeed Türkiyede doğal yoluna girmiş değil. Hala zorlamalarla yürüyor. Birçok insan inandığı için değil, sadece "havas" denen tabakada konuşulduğu için bir hesap açıyor. O nedenle bu iki mecrada reklam yapacaksanız çok abartmamanızı tavsiye ederim.
     Microsoft giderek sosyal medyaya uygun değişiklikler yapıyor. Son versiyonundan sonra Messanger platformunu "facebook'u da içine alacak şekilde" geliştirdi. Yeni yüzü henüz Türkiye'de ciddi bir kullanıcı seviyesine ulaşmamış olsa da eski versiyonu ile Tükiye'deki en büyük payı aldığı için bu mecrayı kesinlikle sosyal medya opersayonlarımızda ikinci sıraya almanızı öneririm. tweeter'ın abartıldığı kanısındayım. (tabi bu onu unutmanız anlamına gelmesin)
     Bildiğiniz gibi, Microsoft tüm mecralarında advertising operasyonları için sürekli olarak yenilikler yapıyor ve tüm mecralarında mutlaka bir reklam alanı ayırmaya çalışıyor.Adwords reklamları için  Yahoo ve Bing'in bir çatıda birleşmesi son zamanlarda dikkati çekiyor.
     Benim önerim, Eğer X bir ülkede online reklam operasyonları yapacaksanız, Mutlaka o ülkedeki Google,Bing,Facebook ve Messanger kullanım değerlerini almanız ve ona göre bütçenizde mutlaka Microsoft platformlarına yer vermeniz yönünde olacak.
     Dediğim gibi, Hotmail türkiyede en çok kullanılan mail sistemidir. Burayı bile sosyal medyayı tamamlayıcı bâbında kullanmayı düşünebilirsiniz. Ayrıca Messanger, ülkemizdeki internet kullanıcılarının hâla olmazsa olmaz iletişim şekillerinden biridir. Özellikle yeni arayüzü ile daha büyük ölçülerde reklam alanlarına yer verilmiş olması ile güzel ve verimli reklam kampanyaları yapılabilir.
     Tabi eğer imaj reklamları yapacaksanız,MSN portalini de unutmayın derim.

     Son olarak, ne zaman ki Microsoft da (ajanslara özel hizmetler vermekle birlikte) son kullanıcının kendi kampanyalarını yapmalarındaki esnekliği arttırırsa o zaman tüm Microsoft alanları Google kadar ilgi görecek ve belki de.......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder