9 Nisan 2011 Cumartesi

Google'ın Geleceği Facebook'mu

        Google'la ilk tanıştığımızda müthiş heyecanlanmıştık. Ne sorsak biliyordu. İlk defa aradığımıza "anında" ulaşmanın mutluluğu vardı bizde.İlkokuldan tutun da akademik seviyeye kadar herkes aradığı bilgiyi Google'da buluyordu, hem de hiç yorulmadan, zorlanmadan. Herşey iki parmak tıklaması kadar yakınlaşmıştı bize.Hatta öyle ki, kütüphanelerini yolları tozlanmaya başladı.
      Artık Google bizim göz bebeğimiz olmuştu. Kimseye soramadığımız soruları bile ona rahatlıkla soruyor ve cevabımızı alıyorduk. Neredeyse bir kısmımız için Bilgisayar demek Google demek olmuştu. Türkiyede "Google abiye soralım", "Google baba mutlaka bu konuya bir cevap verir" gibi sloganlar bile kullanılmaya başlandı halk arasında.
       Bir süre geçtikten sonra Google'ın sayfa sayısını göstern "oooo"'lar giderek artmaya başladı. En zor konu için bile milyonlarca sayfa tarayıp önümüze koymaya başladı. Hatta bazı konularda ilk sayfalarda aradığımızı bulamamaya başladık. Eskiden başka zorluklardan dolayı ulaşamadığımız şeye, bu sefer de fazla bilgiden dolayı ulaşmak zorlaşmıştı.
       Bir gün Facebook diye bişey duyulmaya başlandı. Neymiş, ne değilmiş derken kendimizi içinde bulduk. Her gün giderek daha fazla insan ondan bahsetmeye başladı. İlk zamanlar Google üzerinden facebook yazarak girdiğimiz site, bir süre sonra Google'ın pabucunu dama atıp açılış sayfamız olu verdi.
       Facebook Google'a göre daha eylenceliydi. İnsanlar vardı orda. yazdıkları şeyler vardı. fotoğrafları vardı. paylaştıkları vardı. Herkes hergün daha çok şey paylaşmaya başladı orada. Herkes neredeyse her gün ordan birbiriyle konuşur oldu. Çocuklar bile "Anne siz facebook yokken bilgisayarda ne yapıyordunuz ki" diye sorular yöneltmeye başladılar. Yani onlara göre facebook bir milattı.
       Türkiyede bile  20 milyondan fazla kişi facebook kullanmaya başladı. Öyle ki Tüm facebooktaki insanların sayısı şu an dünyanın en büyük dördüncü ülkesinden fazla oldu. Böyle olunca, şirketler markalarını orda konumlandırmaya başladılar. Reklam konusunda ciddi bir mecra olarak değerlendirilmeye başlayınca Google, bişeylerin olduğunu farketmeye başladı.
      Amerikada facebook sayfası Google'dan fazla ziyaret edilmeye başlayınca, Google'daki reklam payları facebook'a doğru kaymaya başladı.
      Google kara kara düşünmeye başladı tabiri caiz ise.
      Nerde yanlış yapmıştı acaba.
      Yıllarca insanları dinlemişti, gereksiz kalabalık olmaması için çok dikkat etmişti. Hatta zamanda çok değişik aplikasyonlar da geliştirmişti. Peki buna rağmen neden krallığı facebook'a kaptırıyordu.
      Bugünlerde Google'ın "yeni bir google" çalışması peşinde olduğuna dair fısıltılar dolaşıyor.
      Söylenenlere göre Google bu oyu kaybetmeye hiç niyetli değilmiş.
      Çok uzun sürmez çıkar gün yüzüne gerçekler.
      Hepimiz merakla bekliyoruz.
      Ne Dersiniz. Google yeni yüzü ile facebook'u unutturabilir mi.
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder