10 Nisan 2011 Pazar

40 milyon iPad piyasada. (Microsoft Yine Geç Mi Kaldı)

      Tablet PC'yi bilirmisiniz. (o rüzgar, o kadar hızlı geldi ve geçti ki, duymayanınız olabilir diye öyle söylüyorum)
      O zamanlar ben Acer Türkiye ofisinde Test bölümündeydim. Ve Tablet PC Türkiye'ye ilk geldiğinde,dergi editörlerinden bile önce ben test etmiştim. Hatta bir hata bile farketmiştim. İlk Tablet PC'de mikrofon ile harddisk birbirine o kadar yakın yerleştirilmişti ki, sesle komut alma özelliği aktifken, harddiskin tıkırtılarını komut diye yorumlamaya çalışıyordu yazılım. :)
      Buna rağmen Bill Gates bile Tablet Pc işletim sisteminin lansmanında bu ürünü kullanmıştı.
      Aradan onca yıl geçmesine rağmen Ne Tablet PC işletim sistemi, ne de Tablet PC'ler ciddi adetlerde satılmadı dünyada. Ne insanlar ondan bahsettiler, Ne de Microsoft ve donanım üreticileri bu konu üzerinde ciddi durdular.Ve tablet pc dönemi başlamadan kapandı.
      Aradan bir süre geçti. Apple accayip bir şey keşfetmiş gibi kulaktan kulağa fısıldamaya başladı. Herkes Merak etti. Herkes ondan bahsetmeye başladı. Gazatelerdeki köşe yazarları bile siyaseti bırakıp ondan bahsettiler. Lansmanında adeta zihinler durdu, gözler tutuldu. Ve Apple,  iPad diye bir şeyle çıktı milletin karşısına.Tabiri caiz ise şimdi yer yerinde oynuyor. Herkes  herkesten önce bir ipad alabilmek için yarış halinde. Bir arkadaşım ipad ilk çıktığında amerikadaki store'ları tek tek telefonla arayıp havaleyle alıp alamayacağını sormuştu. Store'lerde aynı gün ürünler tükendi.Siparişler aldı başını gitti. Apple bu yıl içinde 40 milyondan fazla iPad'i piyasaya sürmek için  harıl harıl çalışıyor. Tabi Çin'deki fabrikalar da ürünleri zamanında yetiştirmek için zamanla yarışıyorlar.
      iPad olayından sonra şöyle bi düşündüm, Bu cihazın (hemen hemen) aynı özelliklerine sahip olan Tablet PC (yaklaşık) 10 yıl önce çıkmıştı ve eğer ilgi görseydi 10 yıl içerisinde birçok versiyon değiştirerek ipad2'den çok daha donanımlı bir cihaz olacaktı.  Eğer o zaman tutulmuş olsaydı, şimdi bu adetlerdeki satışların sahibi HP,acer ve tabiki Microsoft olacaktı.
      Peki yanlış nerdeydi.
      Bir çok insan yanlışı, microsoftun erken davranmasında buluyor. Donanım şirketleri ile birlikte olup yeteri kadar piyasaların ve zihinlerin buna hazır edilmeden piyasaya çıkarılması sonucu bir yaz yağmuru gibi geldi ve geçti tablet pc devri.
      Bu ilk de değil aslında. Şimdilerde Netbook diye tabir edilen, daha düşük işlemci, daha küçük ekran, DVD sürücüsüz ürünleri Acer yine yaklaşık 4-5 yıl önce çıkarmıştı ve biz de o zaman türkiyeye bu ürünü getirmiştik. Ama malesef ilgi görmediği için devamı sipariş edilmedi bile. Ve ardından acer da bu ürünü üretmeyi durdurdu. (o ürünü çıktığı günden beri çok sevmiştim  2010 yılına kadar da onu kullanıyordum. ta ki yeni tasarımlı bir sony netbook alan kadar) Üsteli yeni aldığım netbook, eski acer'ım kadar bile performanslı çalışmıyor. 
iPad için sorulan soru bu ürün için de sorulmalı. Bu ürün neden tutulmadı.

      Cevap aynı.
      HP ve Acer markaları ve Microsoft, bundan dersini alır mı bilinmez ama şu bir gerçek ki Apple tüm ürünlerinde ürün çıkmadan önce zihinleri çok iyi hazırlamayı başarıyor. Defalarca böyle oldu. itouch,iphone3-4, iPad 1-2. Apple Air Notebook.  Adeta insanlar ağızları açık ürünü bekliyorlar.
      Sanırım Sony'de içlerinde olmak kaydıyla Microsoft,acer,HP gibi markalar oturup yeniden düşünmeli, pazarlama yöntemlerini derinlemesine yeniden gözden geçirmeliler. Bu sayede insanlık, iPad veya netbook gibi bir teknoloji ile 5-10 yıl gecikmeli olarak tanışmak zorunda kalmayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder